Suuri kiitos antamastanne palautteesta kaudelta 2019. Jäseniltämme palaute kerättiin kahdessa erässä, heinäkuussa ja syyskuussa. Jäsenkysely lähetettiin 862 jäsenelle ja palautteen määrä oli 283. Vieraspelaajakysely lähti kauden aikana 1403 pelaajalle ja palautteen määrä oli 268.
Omat jäsenemme sijoittivat Messilä golfin sijalle 42/92 golfyhteisön ja vieraspelaajat sijalle 15/78 golfyhteisön joukossa.
Lähettiläspistemäärä (NPS) kertoo suosittelupistemäärän tärkeimmissä palvelutekijöissä. Luku muodostuu vähentämällä kielteisten lähettiläiden prosenttiosuus myönteisistä.
Jäsenten palautteessa tärkeimmät palvelutekijät ovat: mukava tunnelma golfyhteisössä, tuntee itsensä tervetulleeksi tapahtumiin, hyviä sosiaalisia tapahtumia seurassa, johto kuuntelee pelaajien ehdotuksia, sopiva määrä kilpailuja, hallitus tekee hyvää työtä, hyvä tiedotus seuran kilpailuista ja caddiemasterin palvelu on hyvää. Valtakunnallinen NPS–keskiarvo on 48. Tämä pistemäärä on meillä alhainen, 24. Kenttä kokonaisuutena saa kuitenkin jäsenistöltä erittäin hyvän arvosanan, samoin klubitalo. Sosiaalisen ympäristön viihtyvyyteen ja siihen, että tuntee olevansa tervetullut kilpailuihin ja tapahtumiin, nähtiin pientä pudotusta verrattuna edelliseen kauteen ja ravintolan tarjontaa toivottiin kehitettävän. Erityisesti sanallisesta palautteesta nousee esiin toiveet yhtiöjärjestyksen nykyisellään tuottamien pelioikeusvaihtoehtojen kehittämiseen.
Vieraspelaajien antamassa lähettiläspistemäärässä tärkeimmät palvelutekijät ovat: mukava tunnelma golfyhteisössä, vieraspelaaja tuntee itsensä tervetulleeksi, kenttä on monipuolinen ja mielenkiintoinen, opasteet/ohjeet kentällä ovat hyviä, caddiemasterin palvelu on hyvää, väylät/fairwayt ovat hyviä, puhdasta ja siistiä klubitalossa ja kenttä on hieno ja hyvin hoidettu. Valtakunnallinen kokonaispalvelun NPS–keskiarvo on 49 ja meille annettu pistemäärä 48. Kenttä, harjoitusalueet, ravintola, klubitalo, johto ja palvelu saavat kaikki valtakunnallista keskiarvoa paremmat arvosanat. Sosiaalinen ympäristö koettiin lähelle valtakunnallisen keskiarvon. Positiiviseen suuntaan nousee myös kokemus pelituotteiden oikeasta hinnoittelusta suhteessa edelliseen kauteen.
Kokemus ravintolatoiminnasta on ehkä suurin, joka erottaa jäsenten ja vieraspelaajien väliset mielipiteet. Yleistä valtakunnallisesti on, että omat jäsenet ovat erittäin kriittisiä omaa ravintolatoimintaa kohtaan kaikilla kentillä. Valtakunnallinen keskiarvo, oman ravintolan suosittelu pistemäärä on 2, mutta vaihteluväli on -55 – +49. Messilässä jäsenten suosittelu pistemäärä on -19. Vieraspelaajien antama suosittelu pistemäärä Messilän klubiravintolalle on +59. Valtakunnallinen keskiarvo ravintoloille on +29 ja vaihteluväli -21 – +60. Vieraspelaajien mielestä Messilän klubiravintola on siten yksi parhaista.
Pelaaja Ensin -palautetta voidaan tarkastella sukupuoli-, ikä- ja tasoitusryhmä-, sekä pelaajaprofiilin kautta. Palautteeseen saadaan rinnalle edelliset vuodet ja näin nähdään yksittäisen toiminnan suunta myös pidemmällä aikavälillä. Kaikki saamamme palaute on arvokasta ja sitä tullaan syväluotaamaan tulevan toiminnan suunnittelussa ry:n johtokunnassa sekä palvelujen kehittämisen osalta osakeyhtiön hallituksessa ja palvelujen tuottajien oman toiminnan kehittämisessä.
Kiitos vielä kehitystyöhön osallistuneille ja hyvää syksyn jatkoa,
Tj Arja Byman